Välkommen

"Detta är en fan-blog om Ginga serier.
Serier gjorda av manga skaparen Yoshihiro Takahashi.
Ginga Nagareboshi Gin , känd som Silver Fang , Ginga Densetsu Weed, Densetsu Orion, med många fler.
Jag har en engelsk blog kallad; Ginga Insane
Och har nu skapat Ginga galen för att fortsätta mitt skrivande. "

söndag 22 februari 2015

Början

Så jag beslutade mig att skapa en blog där jag skriver på svenska.
Min engelska blog kan du finna här; Ginga Insane
Så mycket enklare och kanske inte tar lika lång tid för mig att skriva  som med den engelska sidan.


Kanske man ska börja vem är jag

På många forum, sidor på nätet kallar jag mig för ; Prue, Prudance, MyPrue, LittleMy eller my
Jag har nog haft fler namn under årens lopp. Kanske fler än jag minns och så även smeknamn.
Det är främst med Silver Fang,Ginga Nagareboshi Gin forum, sidor jag varit aktiv i.



En glad Värmlänning som hamnade i Gnällbältet , kan man säga.
Man är även en pratsam och lite galen tjej.

Vad mer ?
Så jag bor i en lya med mina två katter (Cornish rex) .
Med mina många bokhyllor, fyllda med böcker och så klar mangor.
Jag arbetar med djur och lokalvård. Har varit arbetsnarkoman lång tillbaka och där av att man klarat att spara och skapa ihop denna samling man har.   ;  )

Hur kom jag i kontakt med Silver Fang, Ginga ?

Min kära mor kom hem med två vhs kassetter (Vhs kom före dvd, just i fall nån undrar)
En var med den tecknade " Skrivet Från Vildmarken" och "Silver Fang", vol 2 eller om det var 3
Så första kassetten med Silver Fang och jag var fast .


Några av mina vhs;er
En hundtokig tjej med stor fantasi och förälskelse med hunddjur gjorde att man redan var fast som barn. Det måste vara slutet av 80-talet och början av 1990- talet.
Det började nånstans mellan åren 2004 - 2005 då man var i forum, silver Fang eller Ginga .
På svenska och engelska sidor.
Det var även vid denna tidpunkt jag blev samlare av just Yoshihiro Takahashi's många verk, Alltså Silver Fangs skapare.
Och sen har det flödat på med galenskapen  när det gäller samlandet.

Så här såg min samling ut år 2007
Min lilla samling av Manga
Notera då att alla förutom tre är på Japanska
Visst så har jag inte jagat efter manga böcker och andra saker.
Pengar räcker ju inte till, så man har fått leta och hitta alternativ.
Så efter, strax elva år har man fått en samling
Så början av detta år 2015
Nog att vara en samlare och beundrare till Yoshihiro Takahashi inte alltid handlar helt om saker.
Det är även socialt, man möter folk från hela världen. och det är så roligt
Men under de år jag varit omkring ginga forum, så har man mött de som fastnat i ens hjärta.Men även de man önskar försvann från jordens yta .
Det har och är en intressant resa

Eftersom jag har dyslexi, är det varje dag en utmaning för mig att stava eller uttala ord, namn och så vidare. Det jag hela tiden tränar och tycks vilja bekämpa
Problemet är att jag älskar böcker och ser mig själv som bokmal.
Skriva är även det jag älskar och är en passion.

Detta med dyslexi har både stärkt mig, men så även gör det svårare att uttrycka mig.
Att inte råka hamn i negativa diskussioner och som kan leda till missförstånd.

Men för några år sen tröttnade jag på vissa fans community sidor på nätet.
Och dela att hålla reda på min samling Mybravestarr och få skriva, uttrycka mina åsikter så skapade jag en engelsk sida Ginga Insane
Dels att även träna på dyslexin.


Mr Yoshihiro Takahashi har och betyder mycket för mig.
Hans många verk har påverkat mig så pass att man vågat överväga hinder i livet.
Våga saker som jag inte kanske skulle ta första steget till.
Sen är jag en beundrare till hans målartekniker och sätt att berätta historier.

Silver Fang,Ginga Nagareboshi Gin är än nummer ett av mina favorit manga & anime serie.

Så de planer man har är just att skriva, babbla på om besattheten; Ginga galna saker
Allt som har att göra med Ginga, Yoshihiro Takahashi, som jag gjort på min engelska blog .

Vem vet kanske hjälpa eller få andra att läsa blogen
Notera att jag ah varken nån vinstdrivande mål, det enda jag kommer tjäna på är att prata om min lilla besatthet och passion ..

Så det var om lilla mig
Ha det så bra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar